Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J50a76n57a 33M75a40j23o28v92á 4805492336613

Jojo, "Ona" je velmi korektní zdroj. To se mi ulevilo. Už jsem se bála, že budete vycházet z nějakých profláknutých rádobyinformací. ;-)

+4/0
26.5.2015 18:47

L52a98d51i67s61l48a58v 10N44á18d14v78o25r98n14í35k 6324495627906

..tak tak...co já pamatuju...tak vejce byla asi padesát let velmi nezdravá....už nejsou....:-/

+2/0
26.5.2015 17:41

M31a58r25t71i34n26a 53M51o57u77d32r37á 7120393136289

jak která

+1/0
26.5.2015 18:29

L48a91d91i66s86l80a15v 68N53á54d60v40o18r92n69í41k 6864415397936

..zdravá byla vždy jen ta...koňská....;-)

0/0
27.5.2015 19:33

D82a79n43a 44T93e17n51z66l85e75r 5760842955853

Příroda je mocná čarodějka. A jaksi logicky vyplývá, že když dítěti vyrostou zuby, asi to bude proto, že už nemusí být kojeno a může jíst pevnou potravu. 

Mimochodem - svůj blog jste vybudoval na článku z ONĚNKY? 8-o Auaaaa :-) A víte o tom, že tam se publikují jen fejky, bláboly a (nepříliš dobře) skrytá reklama? (Proto taky oněnku zbožňujeme.)

+5/0
26.5.2015 15:31
Foto

J86a40n56a 94M14a49j52o56v28á 4795652236423

Učit děti jíst jen proto, že mají zuby? Dano...takový zpátečnický názor, bych u tebe nehledala.;-)

+3/0
26.5.2015 18:48

D63á17š89a 50S69t98á19r44k67o58v57á 5711790388

Dano, to já bych musela své děti přestat kojit ve 2 měsících. Tak brzy jim začaly růst zuby. Takže do roka měly zuby téměř všechny. A ujišťuji Vás, že jídlo jsem jim musela mělnit (alespoň rozmačkat či roztrhat vidličkou poměrně dlouho). Přesto (či právě proto, abych posílila jejich imunitu) jsem je kojila ty 2 roky každého.:-)

Jinak s druhou částí souhlasím naprosto a beze zbytku.:-)

0/0
26.5.2015 20:26

T48o82m77á76š 74T43a32t16í39č84e90k 5370882500358

Ke kritickému myšlení patří schopnost logického uvažování. Věřím tomu, že pralesní indiánky přikojovaly svoje děti i v nekojeneckém věku, ovšem vsadil bych košili na to, že tak činily kvůli nedostatku jídla.

+9/−1
26.5.2015 14:09

V61ě62r78a 80K73a87b58í94č34k17o84v86á 7504286800987

No já nevím.Taky jsem četla,že se do mateřského mléka mohou uvolňovat z tukových zásob matky za léta nashromážděné škodlivé a odpadní látky-zvláště když pořádně nejí a snaží se kojením hubnout.Třeba ten autismus není z očkování,ale z dlouhého kojení?

0/0
26.5.2015 13:09

A32n33e21ž13k73a 49J 12Ř89e78h20o57ř76o15v59á 8416198

Ať si každá kojí, jak chce, ale ať se s tím nevystavuje8-o.

+3/−1
26.5.2015 13:06
Foto

M67a19r16i94e 77P90o16k50o88r86n52á 9695884550

Všechny tři děti jsem odchovala na Sunaru, popř. Feminaru (v 70letech). Toho posledního mi kojila v porodnici jedna maminka (tehdy jsme tam bývaly i 10dní), aby se to vůbec naučil a pak jsem ho kojila asi 6týdnů, ale s přikrmováním. Ani jeden neměl alergie, nebyli stonaví. Kdybych bývala mohla,  tak bych to určitě 7-8měs vydržela. Nebylo mi však přírodou dáno. Kdyby se to přihodilo vnoučatům, tak okamžitě pořizuji kozu.

Jinak, ať každá matka si prodlouží to kojení, jak je libo. Snad do toho nebude kecat kdejaká baba ze sociálky barnevernetového typu.

+3/0
26.5.2015 12:53

J81a86r58d85a 68C14h77o46v60a21n60e88c 6111635393819

No dělat z manželky dojnou krávu nepovažuji za rozumné.

Jakmile dítěti začnou růst zuby, má začít přecházet na normální stravu.

+3/−1
26.5.2015 11:06

M88i74l74a75n 29S41t22e85h30l40í27k 7690249863951

Do těch maximálně dvou let bych to bral. Vidět ale čtyřletého klacka, jak visí matce u prsu, to je jen pro silné nátury. :-P

+6/0
26.5.2015 11:03

A41n11e33ž37k70a 28J 29Ř89e37h41o30ř57o93v43á 8886898

Obzvlášť na zalidněném náměstí.

+2/0
26.5.2015 13:05

O51l21g17a 97P77o94l23á36č50k74o71v64á 4374853174328

Za 5 let bude zase nějaká jiná teorie, jiná doporučení atd. My jsme třeba černé ovce díky tomu, že dvouleté vnouče pije mléko od krávy, vodu z kohoutku a konzumuje čerstvé potraviny, ó hrůza-jablko i se slupkou. Neustále slyšíme kritiku, že nekupujeme jídlo ve skleničkách - jen tam přece nejsou dusičnany, balenou kojeneckou vodu, instantní kaše atd. Fakt to není úlet,některé matky pozbyly zdravý rozum. Pokud některá matka kojí rok, dva nebo 5 let,je to její záležitost.Já si spíš myslím, že některé mají problém "odtrhout dítě od prsu" a smířit se s tím, že roztomilé miminko vyrostlo a mámu potřebuje o malinko méně.

+9/0
26.5.2015 10:48
Foto

D73a24g28m86a77r 35D68r63o68b83n46á 43K97u83b27a51l41í50k 2748580172879

kojila jsem děti různě - dle situace (6 týdnů, 1/2 roku, rok a půl) - dnes jsou dospělé a někdy by bylo hezké se zamyslet, jaký to na nich zanechalo "otisk"...

Myslím, že se z komára dělá velbloud.  Doma máme psy i kočky, ale žádná ze zvířecích maminek nenechá u cecíku dospělé jedince - z jednoduchého důvodu - má již právo na svůj další kočičí či psí život.. I když.. jedinec by si určitě dal říci... vycucat, co se dá...

+8/0
26.5.2015 10:57
Foto

J28a46n86a 95M86a94j55o64v62á 4505332976823

Myslím, že postupujete rozumně, alergologové tvrdí, že děti se musí imunitní reakci učit a sterilním jídlem (skleničkami) jim v tom bráníme. Všeho moc škodí, i úzkostné čistoty (moc se prostě díváme na reklamy).

S troškou rozumného nadhledu je dobré vnímat staré pořekladlo, že dítě má do tří let sníst "kolečko hnoje", aby bylo zdravé

+2/0
26.5.2015 14:54

M79a24r11t21i26n51a 52M38o93u57d78r38á 7660573306339

Nevíte, co lékaři zcela zaručeně doporučují? 

Neptejte se jich, obraťte se na Martina Rottera.

+2/0
26.5.2015 10:42
Foto

D85a20g58m25a85r 95D81r10o81b47n72á 17K14u30b94a20l98í10k 2468360392399

Schopnost matky kojit je individuální záležitost. Když tak o tom přemýšlím - mému synovi je dnes 35 let, mají druhé dítě a jeho žena kojí - to bych ho také teoreticky mohla kojit do těch 35? Fyziologicky by to možné řekněme bylo, co pak? převzala by tuto roli jeho žena??

No, v každém případě jí místo kytky při návštěvě vozím Gravimilk.. 

Lidi, to je taková blbost... Můj strýc, mimochodem vynikací pediatr - dejž mu Pánbůh klid a slávu -  mi říkal, holka, dělej si to jak chceš, ale do 7mi měsíců a stačí... 

Jejda, teď mě napadlo, syn nosí plnovous.. to jsou představy... ;-D;-D;-D

+3/−2
26.5.2015 10:10

O58l16g63a 59P33o88l17á67č30k46o35v40á 4764393744828

No jo, jak by se to řešilo, když by dítě odjelo studovat někam daleko? :-)

Můj syn byl docela mazlivý, ale docela se mi příčí představa, že bych ho kojila byť jen do 5 let.

+1/0
26.5.2015 10:52

R96o82s42t11i39s77l77a45v 33C72a61h68a 8385651200922

V sedmdesatych letech lekari doporucovali rychle odstaveni a umelou vyzivu.

Takze ja bych lekare nebral vazne - oni vlastne nevi, co je nejlepsi, maji jen nejake nepotvrzene teorie.

+5/0
26.5.2015 9:45

V92l55a61d51i60m35í71r 92H91r24u26b35ý 4807723534649

Líbí se mně Vaše "fundované", jednoznačně formulované názory.  Kdy jste je vyčetl (pokud se vůbec o odborné zázemí opíráte)?

  Aby bylo jasno - nechci se dohadovat, jak dlouho kojit. Jen mně fascinujete svojí jistotou (nedůvodnou).

+3/0
26.5.2015 9:41
Foto

M45a26r13t63i92n 38R98o79t37t27e36r 2595362489387

Buďte konkrétní, jaké tvrzení vám vadí?

0/0
26.5.2015 10:04

V64l36a42d47i30m77í32r 31H70r20u49b19ý 4257613514649

Napsal jsem to: nechci se dohadovat, jak dlouho kojit. Jen je mně směšná kategoričnost vašich závěrů. (Dovolím si předpokládat, že fundován v oboru nejste.)  Je srandovní již Váš kategorický nadpis. Jenže to je zřejmě přesně to, co Vy nepochopíte.

   PS: Já jsem již slyšel tolik "jednoznačných" lékařských názorů - a od kapacit - které byly po několika letech zcela převráceny, že mě vlastní problém nechává klidným.

+1/0
26.5.2015 11:49

V59l29a95d33i21m61í56r 98H64r55u81b23ý 4437983214659

Myslím, že moji myšlenku Vám sdělila pragmaticky paní Moudrá v příspěvku v 10:42

0/0
26.5.2015 11:51

M52a84r61t98i48n35a 32M86o22u94d41r52á 7530293836289

To víte, vděční čtenáři (muži) "Oněnky" Dnes. Kdyby nečerpal z laiky přežvýkaného a koukl aspoň do wikiskript, věděl by, že odborníci radí: "Pokud dítě prospívá, doporučuje se pokračovat v kojení s postupně zaváděnými příkrmy 2 roky i déle." (http://www.wikiskripta.eu/index.php/Kojen%C3%AD).

Bohužel při sdílení informací nezávisí pouze na vysílačích, ale také na přijímačích. Pokud jsou jimi lidé, část informace se obvykle ztratí či překroutí (často omylem), a to bez ohledu na vzdálenost, ovšem přímo úměrně k počtu  mezičlánků. 

No a pitomec si obvykle myslí, že ostatní jsou také pitomci, pokud možno ještě větší než on.... Podle toho pak také vypadají jeho závěry.

+6/0
26.5.2015 10:55

J84a62r75d40a 39C25h26o12v78a42n82e73c 6951185873719

R^:-)

Jen podotýkám, že já jsem své děti nekojil vůbec.

+5/0
26.5.2015 11:07

I97l82o65n40a 98E52r25n34e96s19t20o26v29á 7143549455710

;-D;-D;-D

To jste dobře udělal R^

+2/0
26.5.2015 11:40

V62l37a79d33i80m35í37r 67H58r29u15b52ý 4577903144179

;-D;-D

+1/0
26.5.2015 11:52

A69n53n70a 62R53a28d42o46v51á 8424307147109

Nevím zda je to "v rozporu", ale pokud maminka otěhotní krátce po porodu, tak vlastně tím, že začne brzy kojit mladšího sourozence, krátí na právech toho staršího? Nebo by měla kojit oba?...

Každopádně doporučení je jen doporučení, pokud má někdo potřebu kojit dítě do maturity, asi ho nikdo stíhat nebude, bude si moci užívat pocitu "dělání toho nejlepšího" a bonus "těm doktorům navzdory!".:-P

Přeji maminkám ať mohou kojit, těm které z nějakého důvodu nemohou, že existuje možnost vybrat si UM. Ať si nenechají namluvit, že jsou špatné matky jen proto, že kojí kratší dobu, než je zrovna v některých kruzích "v módě" a že jsou "líné" pokud mají z nějakého důvodu dítě na UM (kdo ví jaký je rozdíl mezi přiložením k prsu a patlání UM, vyvařování lahviček a tahání potřebného vybavení na delší trasy, kecy o "lenosti" nejspíš ohodnotí možná i lehce neslušně...).

+6/0
26.5.2015 9:37

Z82u74z86a47n12a 42Š79p17í48r27k56o38v71á 3501327199801

Kojim uz 8,5mesice a stale z okoli slysim jak je UM jednodussi jen porad nechapu v cem... Nemusim sebou nic tahat. A jednodussi je to v tom ze muzou dat dite komukoliv a vyrazit si a pit alkohol.

A kojit preci muze tandemove kdyz otěhotní kratce po porodu.

+4/0
26.5.2015 9:47

A48n27n16a 19R59a59d83o81v28á 8434947427809

"Lidé jsou různí", takže jistě jsou matky, které si nechtějí nechat "zničit prsa", nebo jak píšete, co nejdříve chodit na akce a popíjet - či obojí. Jiné by zase daly nevím co aby mohly kojit, ale mléko nemají, nepotřebují dávat dítě komukoliv ale musejí "patlat a vyvařovat".

Známá při prvním děcku měla, dle jejích slov, mléka na rozdávání, při druhém skončili po půl roce na UM, další zkoušela kde co a u obou neměla skoro nic, děti ubývaly na váze - takže na UM obě. Další zase kojila do 4 let...

Slyšet můžete kde co. Doporučení lékaře, zkušenosti babiček, rady kamarádek, nebo "pravdy" aktivistů... co si vyberete je na Vás, za někoho ovšem rozhodnou okolnosti, dispozice, příroda...

+4/0
26.5.2015 10:20

I48l15o32n67a 75E53r27n15e55s57t33o10v31á 7363239345800

R^ Naprosto s Vámi souhlasím.

0/0
26.5.2015 10:35
Foto

D77a19g36m69a92r 13D97r89o33b24n13á 64K82u98b84a73l66í77k 2518150142749

..maminka většinou tak brzy neotěhotní, když kojí... I když, znala jsem jednu paní, která měla 5 dětí (zdravotní sestra) - a jen proto, že pokaždé otěhotněla, když kojila (ale to již bylo kojené dítě větší - tedy nebylo to v "plném rozpuku laktační křivky" - ale na konci... takže ona ani nepoznala, že je těhotná.. až najednou ucítila pohyby.. (byla to jiná doba - dnes by každý vytáhl obočí - "a to nevěděla, co to je antikoncepce?") :-)

0/0
26.5.2015 14:54

S78t91a75n92d69a 82N19o38v33á70k 8579463656844

:-)   Souhlas! Posledního vnuka kojila dcera do 3 roků, minuly ho všechny alergie. První dva, alergičtí na kdeco!  R^

0/0
26.5.2015 9:17

P54a12v33e76l 52K38u24r49a71l 5581474350630

A myla je nějak rozdílně?

Realita je taková že po 3-4 měsících má lidský trávicí systém už schopnost zničit prakticky všechny "vyšší struktury" z mléka.

Typicky třeba protilátky immunitního systému už tímto způsobem matka nepředá - enzymy prostředí je rozloží na základní stavební kameny.

+1/−1
26.5.2015 9:29

A32n49n80a 36R32a49d76o35v30á 8214447827739

Může tam hrát roli více faktorů... Znám děti na UM a také nealergické...

+3/0
26.5.2015 9:41

I75l98o38n68a 62E54r70n28e54s68t18o94v57á 7473829425350

A i naopak. Má dcera kojila celé 2 roky. A vnučka je alergická!

0/0
26.5.2015 10:06

A25n47n67a 19R34a31d46o49v79á 8904677667789

Právě, někdy se to holt tak sejde...

+2/0
26.5.2015 10:22
Foto

Š31á79r96k30a 25M42e77d76k79o54v96á 7364775806720

Mám jedno dítě nekojené a druhé kojené max. půl roku.alergické na nic není žádné a jsou zdravé jako řípy, nemocnost téměř nulová. Jestli je to tím, že vyrlstají od malička se psem a ne vúplně sterilním prostředí, kdo ví. Ale my s manželem také nejsme na nic alergičtí.

Kdyby se děcka neodstavily samy, odstavím je obě nejpozději v roce. Neměla jsem dobrý pocit z toho kojit venku miminko (zahalovala jsem se,jak to šlo a pokud možno jsem kojila tam,kde bylo minimum čumilů) a chodící batole už bych nekojila vůbec.

Pamatuju si, jak syn (2,5 roku) mé kamarádky jí venku začal vyhrnovat triko.:-/

+4/0
26.5.2015 13:12

D41á74š11a 93S92t94á94r95k24o64v50á 5771900298

Přesně tak, paní Ernestová. Já jsem kojila syna 2 roky, dceru 3 (po 2 letech odstavená, ale její nemoc nás vrátila zpět), ale celou dobu  byly oba nemocní (uši, rýma) a syn musel podstoupit odstranění jak nosních mandlí (2x), tak krčních.

0/0
26.5.2015 17:25



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.