"Až Vám umře!" aneb největší (respektive nejvíce šokující) hlášky pediatrů - 2. část

Po odezvě na první část hlášek pediatrů přidávám taktéž druhou část. U každé hlášky také specifikuji jméno a případně i město pobytu svědka dané hlášky.

Jak už to tak bývá, tak občas se některému rodiči "poštěstí" a v ordinaci je svědkem skutečných perel, které ale nejsou až tak vtipné, ačkoliv se to na první pohled může zdát. Pokud Vás pediatr nabádá, ať vaše pětiměsíční ratolest baští denně maso nebo ať okamžitě přestanete kojit, tak se u Vás (kromě potutelného úsměvu na tváři) může dostavit také šok a zvýšený krevní tlak.

Uff, tak začněme.

lékař: Dáváte holčičce ten lék XY?
rodič: Dávám, ale nechce to, protože je hořký. Ani já ho nepozřu.
lékař: Tak nám ji nechte 3 dny v nemocnici, kde ji vyhladovíme a ona si ještě ráda vezme.

 - svědkem byla Blanka Svobodová, Uherské Hradiště

Lékař asi ví, že hlad je nejlepší kuchař. Obzvláště, když oním lékem XY má být strava určená obzvláště pro děti, které jsou absolutně alergické na bílkovinu kravského mléka.

lékař: Přestaňte kojit, vaše dítě je alergické na bílkoviny ve Vašem mateřském mléce.

 - svědkem byla Blanka Svobodová, Uherské Hradiště

Matka přestala po doporučení lékaře kojit a nasadila onu doporučenou hořkou výživu. U dítěte nastal kolaps imunity (pozn. aut.: ten ale se stopnutím kojení nemusel souviset, pouze předkládám fakta). Celá sága pokračuje v nemocnici, kde lékař nasadil mléčnou (!!!???) stravu pro podvyživené (??) děti. Na dotaz matky, zda náhodou tato strava neobsahuje mléčnou bílkovinu, lékař vybouchne:

lékař: Vy jste ji nechala málem umřít hlady a budete mi tu něco říkat?

 - svědkem byla Blanka Svobodová, Uherské Hradiště

Popojedem.

rodič: Pane doktore, můžete mi vzít odběr krve na pertusi a parapertusi? Mám podezření, že celá naše rodina mohla černý kašel (dle symptomů) prodělat.
lékař: A co vy děláte za povolání?
rodič: Učitelka na vysoké škole.
lékař (smějící se): No to je diagnóza sama o sobě.

 - svědkem byla Blanka Svobodová, Uherské Hradiště

Sákra, kde mám ten pop-corn a kolču. Lékař test samozřejmě nakonec neprovedl.

lékař: Už ho krmte, ať nepropásnete imunologické okno. Dejte mu maso, lepek a mléčné výrobky. Já doporučuju Activii.

 - svědkem byla Iveta Kučerová, Brno

Dítěti v době hlášky byly 4 měsíce. Není náhodou doporučováno podávat mléčné výrobky dětem až po 9. měsíci, nejlépe až po prvním roce života?

lékař: Na první prohlídku po porodu k vám domů nepřijdu, to mi pojišťovna neproplatí.

 - svědkem byla Iveta Kučerová, Brno

Samozřejmě, že neproplatí. Udělat pro pacienta cokoliv navíc zdá se v ČR býti téměř trestným činem. Navíc, některé pojišťovny (minimálně VZP ČR) návštěvu sestry v šestinedělí hradí.

lékař: Nechápu, proč chcete odložit očkování. Vždyť Vy i já jsme taky očkované a nic nám není. To jsou jen pomluvy, že vakcíny škodí.

  - svědkem byla Iveta Kučerová, Brno

Lékař zdůraznil kauzální souvislost mezi očkováním sebe sama a očkováním (pro lékaře zcela cizího) dítěte. Lékař se patrně řídil teorií chaosu, která v zásadě tvrdí, že všechno je ovlivněno vším. Srdce teoretických fyziků zaplesala.

lékař: A co, když Váš syn uvidí koně a chytne tetanus?

  - svědkem byla Xenie Dedičová

Nezbývá, než tajně doufat, že tento výrok pronesl pediatr z čistě humorných záměrem. Tentokrát zaplesala srdíčka příznivců telepatické komunikace.

lékař: V Japonsku očkují až po druhém roce, protože je Japonsko zaostalá země.

 - svědkem byla Jana Beitlová, Březová

To, že je Japonsko lídrem v technologických inovacích a v bezpočtu dalších oborů a ukazatelů, je, zdá se, mystifikace.

lékař: Je dobře, že Vaše dítě má nežádoucí účinky z očkování. Alespoň je vidět, že se začínají tvořit protilátky.

  - svědkem hlášky byla Lucie F.

Je mi blivno.

rodič: Moje dítě začalo ihned po vakcinaci spát zcela jinak dlouhou dobu, nyní spí v noci 12 hodin v kuse. Před očkováním dítě tak spavé nebylo.
lékař: No vidíte, alespoň se taky vyspíte!

  - svědkem hlášky byla Lucie F.

Lékař vůbec neřeší možné přičiny tak náhle změny potřeby spánku. To přece není důležité.

lékař: Teď se k nám řítí vlna obrny, protože v Sýrii bouchla biologická bomba.

  - svědkem byla Jana Beitlová, Březová

Tak si to rozeberme. O nějaké řítící se vlně obrny není nic známo. Navíc, o výbuchu biologické bomby v Sýrii taktéž neproběhlo médii zhola nic. Patrně nám (nebo přinejmenším mně) zde uniká něco mezi řádky.

Je třeba si uvědomit jednu věc. Já jako rodič, partner a občan jdu k lékaři jako k osobě, která má být vysoce vzdělaná, erudovaná, zkušená, taktní a otevřená. Očekávám vysoce fundované názory podepřené logickým uvažováním, praxí a okořeněné empatickým přístupem, což si ostatně i platím skrze zdravotní pojištění. Když mi ale lékař naservíruje některou z těchto perel, tak co si mám myslet? Jak takovému lékaři mohu svěřit zdraví své či (nedej, Bože) svých dětí? Jak to mám s čistým svědomím a s klidem v duši udělat?

Když fotbalový útočník netrefí branku, tak se nic neděje, ještě může mít šanci vše napravit, avšak když udělá chybu lékař, pak je to hlavně jeho pacient, kdo za ni zaplatí a občas už nejsou druhé ani třetí šance na nápravu.

V mnoha nemocnicích a obecně ve zdravotnictví je, zdá se, zakořeněná představa nadřazení lékaře svým pacientům. V určitém procentu případů se lze setkat s ponižováním pacienta ve stylu "já jsem lékař, já vím vše, ty jsi pacient, ty nevíš nic". Krásnou ukázkou je například tento příběh. Opakované podání Diazepamu méně než ročnímu dítěti, aniž to věděla matka, osobně považuji za chování, které se z mého pohledu morálně blíží k vraždě. Krásně to dokládá, že v dané situaci chtěl personál vyřešit jen následky a vnější projevy stavu dítěte, aniž by se soustředil na příčinu problému.

Spousta (zejména starších) lékařů odmítá i samotné argumentační diskuse s pacientem, případně s jeho zákonnými zástupci. Lékaři si o sobě myslí, že jejich názory jsou argumentačně neovlivnitelné, jsou dané. Všechny postupy a závěry lékaře jsou neoddiskutovatelné, jsou dané. Leckdy desítky předepsaných léků na všemožné choroby, potlačení vedlejších účinků jiných léků, spousta mastí a tablet - to je všechno dané. Lékař je neomylný, to je také dané. Očkování pomáhají a tečka - to je dané. A vaše problémy určitě nejsou vedlejším účinkem na léky, to je taky dané, to je fakt!

 

Dnešní lékařská věda si ničeho tak neváží jako vleklých nemocí.

 - Vladimír Vančura

 

 

 

Poznámka autora: Pravdivost citací samozřejmě nemohla být ověřena, neboť já sám jsem nebyl jejich svědkem. Nicméně věřím lidem, že danou hlášku skutečně živě slyšeli, když jsou ochotní mi ji poskytnout i se svým bydlištěm, jménem a povolením k zveřejnění.

Autor: Martin Rotter | středa 13.5.2015 13:21 | karma článku: 24,82 | přečteno: 2607x
  • Další články autora

Martin Rotter

Češi by měli být vzteklí!

29.8.2022 v 12:35 | Karma: 35,37

Martin Rotter

Mýty kolem e-Receptů

25.6.2017 v 9:28 | Karma: 36,77
  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3115x
Programátor, rodič a kriticky myslící člověk.

Můj web