Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i30ř78í 92K79i79n50d65l 2738907433597

Americkávojenská pomoc přicházela do Sovětského svazu železnicí via Irán av konvojích do hlavních sovětských přístavů. Asi 3,000 nákladníchlodí připlulo do přístavů Murmansk, Archangelsk a Vladivostok a vyložilo1,3 milionů tun nákladum za nesmírných ztrát na životech námořníkůamerického, kanadského a britského obchodního loďstva, zejména v „konvojíchsmrti" do Murmasku a Archangelsku.

+1/0
25.2.2017 21:50

L31u28d53ě29k 47K88r48a50t82o71c78h85v63í96l 9515754521224

A časová osa dodávek? Kolik procent lodí z konvojů na severní cestě bylo potopeno?

+1/0
26.2.2017 10:35

J79i98ř24í 55K91i36n28d71l 2518297323397

Prvníkonvoj arktickou cestou vyrazil 12 srpna a pak 21 srpna 1941. DoRuska bylo arktickou cestou vypraveno 811 lodí. Z nic h plavbu dokončilo720, 33 se z různých důvodů vrátilo a 58 jich bylo potopeno, cožpředstavovalo ztrátu 7,2 procenta. Zpět se jich vrátilo 717 z důvodu, želodě byly předány Sovětům. Ze 717 vracejících se lodí jich bylo potopeno 29,což představuje ztrátu 4 procent. Z tuto cenu dostalo Rusko arktickoucestou 4 miliony vojenského materiálu, z toho 5 000 tanků, a8 000 letadel.

0/0
26.2.2017 12:35

L19u48d55ě14k 33K18r56a57t51o28c19h74v96í57l 9105164261824

Z z toho bylo 21 potopených ve zpackaném PQ-17. A jaké byly ztráty Atlantických konvojů? Ať tedy zjistíme, jestli ty ztráty ve Vašich "konvojích smrti" nebyly náhodou hodně podobné ;-)

+1/0
26.2.2017 13:17

J97i88ř30í 78K63i60n56d74l 2358267103747

Spojenci chtěli, aby od nějaké ostrova a já už nevím jakého poskytovalo sovětské letectvvo letecké krytí. Po celou dobu konvojů na podporu ze vzduchu ze strany sovětského letectva vůbec nedošlo. Krytí konvojůsovětským loďmi se ukázala také nemožná. Ruské torpédoborce, byly těžké, pomaléa na moři těžko ovladatelní. Ochrana konvojů tak zůstávala na spojencích.Konvoje se označovaly PQ, a když se vracely, měly označení QP. Označení PQ bylojméno Petera Quellyna, který působil jako plánovač v Admirality.

0/0
26.2.2017 13:44

L47u29d27ě53k 62K39r40a59t72o43c29h94v69í60l 9895484571444

Neblábolte a odpovězte na otázku.

+1/0
26.2.2017 13:47

J35i21ř55í 67K31i43n18d40l 2848937563577

Na otázku jsem už odpověděl nahoře. Bylo potopeno 87 lodí. Z toho 58 lodí bylo potopeno při plavě tam a 29 lodí při cestě zpět. Už je to jasné. To nemluvím o poškozených lodí, které dopluly se zraněnými námořníky. V přístavech nebyly nemocnice, která byposkytla ošetření zraněným námořníkům. Tu Britové vybudovali až později přesodpor Sovětů.

0/0
26.2.2017 14:24

L81u39d56ě76k 80K88r57a53t94o70c75h65v20í64l 9685354181134

Jste jak kafemlejnek. Takže znovu ..... A jaké byly ztráty Atlantických konvojů? Ať tedy zjistíme, jestli ty ztráty ve Vašich "konvojích smrti" nebyly náhodou hodně podobné.

+1/0
26.2.2017 14:38

J70i18ř27í 90K90i87n28d78l 2978837443317

Už jsme je psal dvakrát. Nějak těžko chápete

0/0
26.2.2017 16:18

L53u45d13ě25k 60K89r47a92t78o10c90h13v48í63l 9455884571664

Vám zřejmě blbne globus. Atlantické konvoje. Naposledy když jsem se díval na zeměkouli, tak byl Atlantik mezi Amerikou a Afrikou-Evropou. Ale možná se to změnilo;-)

+1/0
26.2.2017 16:29

S73t82a32n81d33a 47N40o90v47á68k 8579113906724

:-).....KOnvoj PQ 17 jsem četl ! Jako detektivkul Kniho jsem nepoložil až po přečtaní ! R^

0/0
26.2.2017 19:53



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.